Krótki opis
VIGOR Hydraulischer Federspanner inklusive 10 Federteller V4476N ∙ Anzahl Werkzeuge: 16
Specyfikacja techniczna
- Możliwość uniwersalnego stosowania do prawie wszystkich sprężyn i amortyzatorów w pojazdach osobowych oraz lekkich samochodach dostawczych
- Również do amortyzatorów w pojazdach MERCEDES-BENZ klasa C (W203), nowszych BMW oraz amortyzatorów VAG, w których jest zamontowana elektroniczna regulacja amortyzatora (EDC, DCC)
- Ponieważ sprężyna jest chwytana wewnątrz zwojów, ewentualnie przeszkadzające elementy konstrukcyjne amortyzatora nie mają znaczenia i nie wpływają na działanie ściągacza do sprężyn
- Można stosować zarówno w przypadku sprężyn zwijanych lewo-, jak i prawostronnie.
- Precyzyjne ustawienie sprężyn i amortyzatorów
- Także do oddzielania zwrotnicy i amortyzatora poprzez odciążanie amortyzatora bezpośrednio na pojeździe bez demontażu wału osi, co pozwala uniknąć ewentualnie wymaganego pomiaru osi
- Trójnóg z rolkami umożliwia chowanie i mobilną pracę ściągacza do sprężyn — nie jest potrzebne miejsce na stole warsztatowym
- Odwrotne nałożenie ramy wsporczej umożliwia używanie ściągacza do sprężyn, np. w pracach przy układzie kierowania albo przegubach wahacza, jako dodatkowej podpory hydraulicznej z siłą 2,1 tony
- Zastosowanie mechanizmu „Quick-Pin” do łatwej i szybkiej rekonfiguracji ściągacza do sprężyn w celu wykorzystania jego trzech funkcji: chwytania sprężyny, oddzielania zwrotnic i kolumn McPhaersona oraz zastosowania jako podpory hydraulicznej
- Stabilna trójnożna podstawa z blokadą i możliwością pozycjonowania do ustawienia urządzenia poziomo, w sposób niegrożący poślizgiem
- Przy napinaniu starych sprężyn, w przypadku których jest prawdopodobne pęknięcie, dodatkowym elementem bezpieczeństwa jest wytrzymały pasek zabezpieczający
- Wraz ze wszystkimi talerzykami sprężyn (4 x V4352, 4 x V4353 ∙ 2 x V4354)
- Obsługa wymaga pompy hydraulicznej o ciśnieniu roboczym 700 barów (V2846 / V2847)
- Masa: 44 kg
- Nośność: 2,1 tony
- Skok roboczy: 430 mm
- Talerzyk sprężyny ⌀ 70–160 mm
Wstępne naciągnięcie sprężyny
- Jedną z funkcji ściągacza sprężyn jest ściśnięcie zamontowanej sprężyny. Służy to odłączeniu całego podzespołu amortyzatora od zwrotnicy. Odkręcenie wału napędowego oraz przegubu wahacza nie jest konieczne. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu. W innych systemach do tego zastosowania konieczne jest użycie dodatkowych narzędzi
Naciągnięcie sprężyny
- Ruchome szczęki mocujące pozwalają na optymalne dopasowanie do skoku zwoju sprężyny. Dzięki temu powierzchnia przyłożenia na sprężynie jest większa i w efekcie można uniknąć uszkodzenia powierzchni sprężyny.
Ściągacz sprężyn V4476N posiada regulację wysokości i można go dostosować do amortyzatorów i sprężyn o różnej długości. Przy zachowaniu wszystkich zasad dotyczących bezpieczeństwa zapewniony jest duży poziom bezpieczeństwa i elastyczności. Bezpieczną pracę zapewnia obsługa ściągacza od tyłu, co minimalizuje ryzyko obrażeń ciała. Zamontowana na stałe taśma zabezpieczająca służy jako dodatkowa ochrona przed pękającymi podczas napinania sprężynami
Wbudowana podpora
- Dzięki łatwości przebudowy ściągacz sprężyn może być wykorzystany także jako podpora hydrauliczna. Przy tym zastosowaniu siła nacisku rzędu 2,1 t stanowi praktyczną pomoc podczas prac przy wahaczach i przegubach wahacza
Informacja dot. kolumny McPhersona
- Na kolumnę McPhersona w pojeździe z napiętą sprężyną jest wywierany olbrzymi nacisk spoczywającej na niej karoserii. Dla zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu amortyzuje ona wszelkie uderzenia. Jednakże ze względu na ciągłe obciążenie sprężyna jest wrażliwym elementem podlegającym zużyciu
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa uszkodzoną sprężynę należy natychmiast wymienić. Ponieważ wymiana sprężyny jest związana z dużym ryzykiem, powinna być wykonywana przy użyciu specjalistycznych narzędzi. W zależności od pojazdu wymiana elementów podwozia wymaga użycia dużej siły
Producent Nr art. | V4476N |
---|---|
EAN | 4047728068000 |